ناوهاي آمريكا در برابر موشك هاي ايران بي دفاع هستند
نوشته شده توسط : مهدیزاده

ناوهاي آمريكا در برابر موشك هاي ايران بي دفاع هستند

ايران قادر است رزمناو و كشتي هاي جنگي آمريكا را در منطقه از كار بيندازد.
اين مطلب را پايگاه اينترنتي روز آن لاين وابسته به اپوزيسيون خارج كشور از قول يك كارشناس نظامي عنوان كرد و نوشت: ايران در زمينه جنگ نامتقارن به طور جدي و اصولي فعاليت كرده است و استراتژي نظامي خود را براساس تقويت توان موشكي و قدرت جنگ نامتقارن قرار داده است، گزارش ها نشان مي دهند ايران در سال هاي اخير به طور جدي در حال افزايش دقت موشك هاي خود چه كوتاه برد و چه ميان برد است و در اين زمينه به دستاورد هاي خوبي هم رسيده است. به عنوان مثال موشك نقطه زن فاتح 110 كه يك موشك كوتاه برد با 300 كيلومتر برد است با نصب كاوشگر ردياب در سر جنگي آن به طور قابل ملاحظه اي دقيق شده است. ايران با اين موشك مي تواند پايگاه هاي نظامي آمريكا در خليج فارس را به طور دقيق هدف قرار دهد.
اين كارشناس نظامي با بيان اين كه «ايران به جاي خريد سيستم هاي جديد، سيستم هاي الكترونيكي و رادارهاي پدافندهاي در اختيار خود را ارتقا داد و اين در مورد جنگ الكترونيك و موشك هاي ضد رادار كه اصلي ترين سلاح غرب است، راهبر مناسبي بود». وي اضافه كرد: با فرود آوردن دو هواپيماي بدون سرنشين آمريكايي توسط ايران، به خصوص هواپيماي نخست كه تكنولوژي بسيار پيشرفته اي داشت، غرب هم اين پيام را گرفته كه پدافند هوايي ايران، پدافند هوايي عراق و ليبي نيست.
تحليلگر نظامي اين سايت وابسته به اپوزيسيون درباره قدرت دريايي ايران خاطر نشان كرد: در استراتژي جديد، ايران در سال هاي اخير دردريا هم شناورها را كوچك كرد اما با افزايش تحرك و قدرت آتش آنها به لحاظ داشتن موشك هاي متعدد، توان درگيري آنها در يك جنگ نامتقارن را بالا برد. قايق هاي ايران الان از قايق هاي معمولي بزرگتر و سرپوش دار هستند و مجهز به موشك هايي هستند كه مي توانند يك رزمناو يا كشتي جنگي متوسط را از حالت جنگي خارج كنند.
روز آن لاين همچنين نوشت: ايران در اين زمينه همكاري هاي زيادي با چين داشته است و حداقل 4 يا 5 مدل از موشك هاي ضد كشتي و هدايت شونده را كه عمدتا كروز هستند از اين كشور گرفت و پس از آن توانست قابليت مونتاژ و توليد انبوه اكثر آنها را به دست بياورد. اينكه ايران مي تواند موشك هاي مذكور را توليد انبوه كند و تعداد شناورهايش را بالا ببرد، اين تهديد را براي آمريكا ايجاد مي كند كه در دريا با 4 هزار موشك شليك شده روبرو باشد. شناورهاي ايران هم كوچك و پراكنده هستند. ايران البته يك طرح بلندپروازانه موشك ضد كشتي به نام خليج فارس هم دارد. چيني ها چند سال قبل اين طرح را شروع كرده بودند تحت عنوان DF21 كه يك موشك قوسي بالستيك ضدكشتي است. ايران ورژن تغيير يافته اي از موشك فاتح 110 كه در سر جنگي آن كاوشگر هدف گير قرار دارد را تحت عنوان خليج فارس حدود يك سال پيش آزمايش كرد. در مورد موشك هاي ضدكشتي يك نقطه قوت در نيروي موشكي ايران، موشك هايي از نوع موشك كروز پيشرفته روسي kh-41 سان برن هستند كه با سرعت سه برابر صوت در ارتفاع بسيار پايين يعني در 20 متري سطح دريا پرواز مي كنند و دفاع موشكي در مقابل آنها تقريبا غيرممكن است.
 




:: موضوعات مرتبط: مطالب خبری , ,
:: بازدید از این مطلب : 749
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: